ورود قوی ترین برند های  جهانی، همچون هرمس(Hermès) موجب انتقال تحول بسیار شگرفی در زمینه ایجاد طعم ،مزه و ظاهر بسیار مدرن و شیک در صنعت شیرینی پزی گردید. در حقیقت خاص  و متمایز بودن برترین برند های دنیا فقط  در کنار تبعیت از الگوهای بسیار ساده و کلاسیک بدست می آید.

با عنایت به روند تحول صنعت شیرینی پزی ، به خوبی میتوان دریافت در هیچ دوره ای، این صنعت، به اندازه دوره کنونی مورد توجه قرار نگرفته است تا جائیکه نمایشگاههای تخصصی ، برنامه های تلویزیونی شیرینی پزی، مجلات، بلاگها، کتابها و سایتهای مختلف اینترنتی در جهت شناسایی و معرفی بهترین پدیده های شیرینی پزی، در خدمت این صنعت به کار گرفته شده اند.

  • نسل جدید شیرینی فروشی

شیرینی و دسر های متنوع نسل جدید،یکی از پرطرفدارترین بخشهای سبد کالای خرید هر خانواده را تشکیل میدهد که در کلیه محیطهای متنوع مهمانی ها،کافی شاپها و رستورانها را به چالش مقایسه کیفی و کمی وا میدارد.

  • مدل شیرینی در برندهای حر فه ای

از زمان ورود  پیر هرمه در عرصه مد و صنعت شیرینی پزی (۲۰۰۱) این صنعت به یک نگرش فوق مدرن و به صورت یک هسته انفجاری  در حال توسعه در دنیای مد تبدیل شده است.

هدف پیر هرمه از ورود به به این صنعت، ایجاد یک برند فوق حرفه ای و با معیار های فوق مدرن در زمینه های مختلف بسته بندی،دکوراسیون نمایندگان فروش،کیفیت و ظاهر ، زیبایی و در نهایت خدمات ویژه ، تابع آیین نامه های خاص مدرنیته  بوده است.

فرایند ارائه محصولات این صنعت در برند هرمس بصورت فشن و درسالن grand palais همرا ه با نواختن ارکستر سمفونی می باشد.

در اروپا صاحبان این صنعت، جایگاه شیرینی و شیرینی پزی را در حد فوق حرفه ای همطراز با صنعت جواهر سازی میدانند و از آن به عنوان هنر جواهر سازی یک روزه یاد کرده و تولید کننده این نوع شیرینی را با عنوان سازنده جواهرآلات، نام می برند.

علیرغم اینکه در زمینه طراحی شیرینی ،خلاقیتهای خاص و مبتکرانه ای به کار رفته است، محصول نهایی همواره از سبک کلاسیک پیروی مینماید. برند های شاخص این صنعت در کشور فرانسه با استناد  اولیه به تجارب علمی و عملی حاکم بر عموم و بهره گیری از دستورالعملهایی که  از سالهای پیش منتقل گردیده، فرآیند های تکمیلی به صورت انقلابی، موارد مذکور را با استعانت از دکوراسیون ،طعم، رنگ و احجام مدرن، در زمینه بصری و طعم و مزه متحول نمود بطوریکه محصولات نهایی در قالب کیک و شیرینی های مدرن و لوکس و با درصد سلامت بالاتر قابل ارائه میباشد. در این برندها ارائه محصولات نهایی با امضای هنرمند سازنده محصولات صورت می پذیرد. مواد متشکله محصولات برند های خاص در این صنعت با توجه به نوع فصل متفاوت و دارای تاثیرات مختلف در فصول متفاوت و حتی روزهای متفاوت به لحاظ اقلیمی، مناسبتی و حسی میباشد.

تهیه و تنظیم : ریحانه کفاش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *